Styrelsemöte 8/12-25
Närvarande: Hans, Susann, Tim, Jörgen, Per, Alexander, Malin, Agnetha, Maja, Tove, Stina, Rickhard, Janne, Evelina.
- Ordförande Hans öppnade mötet och hälsade alla välkomna.
- Nytt upplägg för möten, där alla i styrelsen och ledare har möte först och sedan fortsätter styrelsen själva.
- Genomgång och godkännande av föregående protokoll.
- Ekonomi, ca 106 000 kr. Behöver ligga på ca 150 000 kr för att vara på den säkra sidan.
- Planering för 2026. I januari ska det vara klart med ny styrelse. I februari hålls årsmöte. Agnetha meddelar att hon avgår.
- Senior:
- Dam, utvecklingen går framåt men behöver träna även när det inte är matcher.
- Herr, Inställd match igår, ska spelas ikapp. Går bra. 2 st. nya killar, Ture och Otto. Match fredag och 21/12, sedan juluppehåll.
- Ungdom:
- HB-skolan, ca 25 spelare. Föräldrar som hjälper till. 2 lag till handbollsfestivalen. P7 en träning/V. med P8
- F8/9, ca 20 spelare, F10/11 ca 16 spelare. Per och Evelina med som ledare.
- P8, ca 10 spelare, minihandboll.
- P9, vill gärna spela på stor plan. Fått in föräldrar som hjälper till vid matcher men inte vill ta ansvar vid träning. Slås ihop med P10/11 efter årsskiftet. Kortplan, Bjärke Stål fixar hopfällbart mål.
- P12, rullar på. Mycket vinster. 3 nya spelare. Slitningar och frustrationer under matcher, jobbar på det.
- F13, en ny tjej. Hoppfullt. Har roligt. Behöver våga på matcher så som på träning.
- F14, Ava tillbaka, Wera börjat träna igen efter skada. USM till helgen, 3 spelare borta, lånar in 3 spelare från F13. Har en träning/V tillsammans med F13 där några stabila kommer.
- Cuper, åka med flera lag tillsammans så det inte spretar iväg. Ha roligt tillsammans och heja på varandra. Leta efter nya förslag vart vi ska åka.
- Handbollens dag och kväll planerad av festkommittén idag. 27/12.
- Skolbesök, Stina pratat med Tina för skolan i Herrljunga och även Patrik. Försöka komma igång även med besök där. Fortsätta jobba med detta.
- Kurser/utbildningar, TU1 har Tove börjat dra i, skickat till Tånga och väntar på svar. Hoppas få till en TU1 här på hemmaplan i jan/feb. Har flera nya ledare som behöver gå den.
- Klädbeställningar, samköra t.ex. 1 ggr/mån. KonPro kommer 27/12 på handbollens dag.
- Dörrar, ska vara låsta HELA tiden, speciellt våra förråd. Ytterdörren på kortsidan av Sporthallen svårblippad/svåröppnad. Dörr in till hallen vid caféet är det glapp i knappen med grön bock. Låset in till förrådet/WIBK´s klubblokal är väldigt trögt. Hans tar upp detta med Johan och Linn.
- Övriga frågor:
- Arrangemang/sammandrag, upprätta en ”Att-göra-lista”. Hans fixar, skickas sedan ut till alla ledare så man kan ”fylla på” saker att göra så att inget glöms.
- Supporter-t-shirt, ta in ett prov, hänga i caféet. Även lägga dit dekaler, i både entré och café till försäljning. 25 kr för lilla och 50 kr för stora.
- Utbudet i kiosken bör utökas med förpackade Wasa-knäcke och Corny. Inga nötter. Hans fixar.
- Domararvode, sammandrag får de för matchtid. 200 kr/match på stor plan.
- Bingolotter, uppdatera listan. Några datum och tider kvar som inte är täckta. Lämna ut lotter till de seniorer som inte fått lotter, minst 2 st. var.
- Nästa möte 12/1 kl. 18.30 i Klubblokalen.
- Ordförande Hans tackade för visat intresse och avslutade mötet.